Zveřejněno: 2009-09-10 17:35:24, počet zobrazení: 5161, zdroj: http://auto.idnes.cz/elektromobily-ziskaji-energii-ze-strechy-garaze-f6n-/automoto.asp?c=A090714_171404_automoto_fdv. Další novinky zde.
Auta jezdící na elektřinu čelí kritice za to, že jejich palivo vzniká v tepelných elektrárnách, které vypouštějí škodlivé látky do ovzduší, nebo v jaderných reaktorech. Německá společnost Juwi však tvrdí, že solární panely na střeše garáže vyprodukují dost elektřiny na to, aby auto ujelo ročně 12 tisíc kilometrů na energii ze slunce.
Auta jezdící na elektřinu čelí kritice za to, že jejich palivo vzniká v tepelných elektrárnách, které vypouštějí škodlivé látky do ovzduší, nebo v jaderných reaktorech. Německá společnost Juwi však tvrdí, že solární panely na střeše garáže vyprodukují dost elektřiny na to, aby auto ujelo ročně 12 tisíc kilometrů na energii ze slunce.
Elektromobily hodlá začít vyrábět v nejbližších letech řada automobilek. Solar Carport, jak firma své stanice pro zaparkování a zároveň nabíjení auta nazývá, může mít podobu klasické garáže nebo parkovacího přístřešku. V obou případech fotovoltaické články nad autem mění světlo na elektrickou energii.
Německá firma však uznává, že energie pro 12 tisíc ročně najetých kilometrů nebude mnohým řidičům stačit. Aby nebylo nutné čerpat další elektřinu z klasických elektráren, zbytek spotřeby pokryjí stále rozšířenější větrníky.
Zástupci firmy Juwi spočítali, že pro 48 milionů aut, která jsou v Německu registrována, by bylo zapotřebí postavit čtyři tisíce větrných elektráren. V případě, že by mělo každé auto k dispozici solární dobíjení. V současné době po Německu energii z větru zachycuje 20 tisíc větrníků.
"Jedno solární parkoviště by přišlo na tři tisíce eur," řekl německému zpravodajskému magazínu Der Spiegel Matthias Willenbacher, jeden ze zakladatelů společnosti Juwi, která se zaměřuje na projekty spojené s obnovitelnými zdroji energie.
Laciněji získaná energie se začne podle něj majiteli vyplácet po době odpovídající padesátému až šedesátému natankování nádrže benzinem. Vedle soukromých parkovacím stání by řidičům mohly v budoucnu dobití akumulátorů nabízet například také parkoviště u supermarketů.
Podle zastánců využívání obnovitelných zdrojů energie, které by mohly pohánět elektromobily, hovoří pro energii z větru a slunce také další vývoj cen. Zatímco ropná paliva budou zřejmě dražší, náklady na solární panely a získávání obnovitelné energie klesají.
Matthias Willenbacher jezdí Teslou Roadster, elektromobilem s tvary sportovních vozů. Firma Juwi by ráda změnila svůj celý vozový park za elektromobily, ale zatím to má jeden háček. Nemá je kde koupit.
Dnes si zanotujeme jednu známou dětskou písničku, jen s trochu jiným textem:
Nemít střechu - nevadí! Nemít pozemek - vadí! Nemít prachy - nevadí! Potkat blbce, jó, to vadí... Fotovoltaika nemusí být nuda :) Podíváme se na jednu velmi rozšířenou dezinformaci a krásně se nám z toho vyloupne i vcelku smysluplný význam jinak podivného nadpisu tohoto článku.
Máte fotovoltaiku a nevíte, co s přebytečnou energií? Můžete ji uschovat do baterie, nebo využít nabídky některého obchodníka s energií, který nabízí možnost výkupu Vašich přebytků. Na českém trhu je několik takových firem. Obchodníky pak můžeme rozdělit do dvou kategorií - s nutností nové instalace od dané firmy a bez nutnosti nové instalace. Pojďme se mrknout na jejich nabídky.
Situace na trhu se neustále vyvíjí a co bylo před rokem, je dnes překonaná historie. Článek je tentokrát inspirován fascinací pokrokem, byť jeden fakt nepotěší běžné spotřebitele bez vlastního zdroje.