Zveřejněno: 2024-07-06 08:27:03, počet zobrazení: 725, zdroj: www.nemakej.cz. Další novinky zde.
Články na webu nemakej jsou vždy reakcí na nějaké konkrétní události, témata. Někdy je téma více odborné, jindy se může jen tak plácat a polemizovat. Teď tu ale máme vcelku neobvyklou situaci striktně navázanou na zakladatele naší firmy a tohoto webu. A protože to je tak trochu osobní, další řádky budou jen delším úvodem k videu.
Jistě každého napadne: proč Růžena Colombová? Na křestní jméno se váže příběh a příjmení si vyvodíte z videa. Prvně ten příběh. Teď se přesuneme do 1. osoby, protože stejně všechny články v posledních 5 letech jsem napsal já, Vladimír Růžička :) Od samého počátku firmy, respektive asi 4 měsíce od jejího vzniku, jsem začal spolupracovat s jednou brněnskou firmou. Ta spolupráce pokračuje, ale daná firma už se ve fotovoltaice neangažuje, proto její jméno není podstatné. V té době jsem měl o cca 20 kg více živé váhy a tak jsem byl prostorově více výraznější, takový medvídek. Od příjmení Růžička většina spolupracovníků vždy zkracovala na Růža (a dělají to do dnes, nevím proč :)) a aby v té firmě nebyli až tak obyčejní, dali mi přezdívka Růžena podle medvídka, kterého má Ája v pohádce Maxipes Fík. A to je celé. Nic světoborného.
Kromě odpovědi na kvízovou otázku za 100 bodů ve videu najdete i něco z počátku firmy a pak také, což bylo původním plánem videa, několik dobrých rad, jak si vybrat správně férovou firmu.
Ještě se zastavím u té férovosti. Všimli jste si, jak jsou od určitého data všichni féroví? Já Vám povím od kdy! Je to od 31. 5. 2023, co jsme zařadili do reklamních aktivit naši videoreklamu, že jsme férová firma (najdete ji zde). A zkuste se ostatních firem zeptat, jestli k tomu mají nějaké vysvětlení, proč jsou najednou fér? To víte, že Vám krádež nápadu nikdo nepřizná. Já ale s klidem v duši můžu ke scénáři videa dát jednoduché vysvětlení. Jako turista si to šlapu na Šerák z Ramzové okolo Vražedného potoka a dumám nad tím, jak světu sdělit, že s námi se nešlápne vedle. Šel se mnou i náš firemní grafik, webintegrátor a PR specialista v jednom, jmenuje se Pavel. Dumám a povídáme si. Pak mě to teprve trklo! Jako blesk z čistého nebe pod Šerákem bylo jasno. U piva na Chatě Jiřího jsme už jen doladili detaily a mohlo to jít do výroby. A opravdu ten příběh je pravdivý! Tak šup na video.
V roce 2019 dTest zorganizoval kampaň na hromadnou poptávku dodávky FVE domácnostem, které projeví zájem. Zájem projevilo zhruba 15 tisíc domácností, které pak dostaly od vítěze rámcovou nabídku, tu mimochodem posílá dodnes všem, i když se toho nezúčastnili. Tím vítězem se stala firma ČEZ Prodej. Pojďme se podívat na tuto problematiku jiným úhlem pohledu.
Většina velkých hráčů na poli staveb fotovoltaiky pro bytové domy se snaží vytřískat z aktuální dotace maximum hlavně pro sebe, přitom vůbec nerespektuje reálné potřeby a možnosti úspor pro konkrétní SVJ. Takto nám to popsal předseda SVJ jednoho paneláku se 48 byty z Rakovníka. Přinesl i zajímavé řešení. Život je plný příběhů, jeden tu máme :)
Instalace FVE je teď hit, málokdo si však uvědomí, nápor není jen na bedrech instalačních firem solárních elektráren, ale že napilno mají i úředníci distribučních společností (DS), Fondu životního prostředí a někde se zapotí i na stavebním úřadě či u památkářů. V tomto článku si projdeme celý proces realizace krok za krokem s výčtem názvů dokumentů (označíme červeně), které jsou v procesu potřeba, bavit se budeme o mikrozdroji pro RD s dotací z NZÚ.