Zkušenosti s Plug-In Hybridem a souvislost s On-Grid FVE

Zveřejněno: 2020-04-06 05:15:22, počet zobrazení: 4064, zdroj: www.nemakej.cz. Další novinky zde.

Na trh stále přichází nová auta na baterky. Ať už jsou to čistokrevné elektromobily nebo plug-in hybridy, jedno mají společné - potřebují nabíjet. Jak je to v reálu a jak se zapojí domácí sluneční elektrárna? Máme zkušenosti, pojďe si dát relax se zajímavými informacemi.

Při nájezdu 70 tisíc kilometrů s plug-in hybridem už člověk něco zažije. A jaký byl začátek? Jelikož funglovka Audi Q7 E-tron přistála v autosalonu jediná v republice a touha vozit se v absolutním tichu byla po testovací jízdě neodolatelná, nešlo na startu dlouho přemýšlet nad nabíjením vozu, to auto prostě nemělo šanci dál čekat na jiného kupce. 

Zaparkováním v garáži a následným nabíjením ze zásuvky 230V se ukázalo, že 3f nabíjení bude sakra rychlejší a při spotřebě minimálně 16 kWh za den bude speciální tarif nezbytností. Jelikož jsme v síti ČEZ Distribuce, vypadala zajímá nabídka na speciální tarif, ale ukázalo se, že ceny jsou stejné jako u dvoutarifu s boilerem, navíc ještě je ale nutností další odběrné místo, což jsou další prvotní i pravidelné náklady úplně zbytečně. 

Tedy ok, původní jednosazba byla změna na dvoutarif a auto se levněji nabíjí v nízkém tarifu od 19 do 21 a od 00 do 06 hodin. Reálně silovka v NT je pár haléřů a ostatní poplatky za distribuci, OZE, operátora trhu atd. jsou běžné, tedy kolem 2,50 za kWh. Ceny bez DPH, jedná se o firemní vůz i odběrné místo, auto je výhradně používáno pro firemní účely. 

Na běžný nájezd kolem 35 km za den ovšem baterie s papírovým dojezdem 57 km málokdy stačí, u plug-in hybridu to není problém, E-tron má slušný diesel pod kapotou a třílitr umí pěkně hrát. Večer se znovu nabije a ráno se jede odznovu potichu

Jak to tak čtete, jistě už přemýšlíte, kde je ta sluneční elektrárna? Problém je v tom, že pokud ráno musíte mít auto nabité na odjezd a vracíte se pozdě odpoledne, kdy už ze Slunce moc nenabijete, museli byste mít bateriový systém

Zde přichází na řadu kalkulačka. Baterie 16 kWh, k tomu měnič, panely, konstrukce, prostě celá hybridní elektrárna, to je pořizovací cena řekněme v dnešních cenách kolem 700 tisíc Kč. Provoz s NT je kolem 45 Kč za den, tedy 16,5 tisíce za rok. FVE s baterií, která by se přes den nabíjela a v noci přelévala energii do auta, má v tomto případě návratnost 42 let. To se v žádném případě nevyplatí, baterie takovou životnost určitě mít nebude. I kdyby hybridní elektrárna stála 300 tisíc, tak stále je to moc dlouhá návratnost

Možná jen moc počítáme a málo si užíváme. Tak nepočítejte a plaťte jak mourovatí za věci, které bez rozmyslu nakoupíte.

Další foto:



Zajišťujeme kompletní práce od projektu, vyřízení dotace, až po samotnou realizaci.
Pokud máte zájem o nabídku stavby fotovoltaické elektrárny od nás, zadejte online poptávku zde:
ONLINE POPTÁVKA »

Další články na téma fotovoltaiky:

Umístění fotovoltaických panelů

Zveřejněno: 2021-04-05 08:14:28

Všechno má svá pravidla a proto se dnes podíváme na některá týkající se pozice solárních panelů na šikmých střechách. Bude to trochu osobní. Jako majitel tohoto webu a hlavně firmy, která solární systémy montuje, jsem svou prací postižen - jak jedu autem, neunikne mi žádná střecha :) Říká se tomu profesionální deformace.

Více zde »  
 

Jak se připravit na instalaci sluneční elektrárny

Zveřejněno: 2020-10-12 06:18:22

Článek je určen pouze expertům! Protože ale na internetu je dneska expertem každý, je vlastně téma pro všechny :) A protože se instalují převážně hybridní FVE či ty s přebytky do vody (a jejich kombinace), zaměříme se hlavně tímto směrem.

Více zde »  
 

Co je Wattrouter? A proč ho použít?

Zveřejněno: 2021-02-08 08:11:36

Pojďme se podívat na přístroj pro přesměrování přebytků ze solární elektrárny do boileru, akumulační nádrže nebo třeba pro provoz čerpadla. Návratnost investice se dokonce někdy nedá počítat ani na roky, mohou to být i měsíce.

Více zde »  
 
 

Novinky ve fotovoltaice



VR OZE systems s.r.o.
Tršice 54
783 57




Přihlášení:
E-MAIL

HESLO


Nová registrace |Zapomenuté heslo

Další informace:


Sledujte nás i na:

 




(c) nemakej.cz 2022