Zkušenosti s Plug-In Hybridem a souvislost s On-Grid FVE

Zveřejněno: 2020-04-06 05:15:22, počet zobrazení: 1349, zdroj: www.nemakej.cz. Další novinky zde.

Na trh stále přichází nová auta na baterky. Ať už jsou to čistokrevné elektromobily nebo plug-in hybridy, jedno mají společné - potřebují nabíjet. Jak je to v reálu a jak se zapojí domácí sluneční elektrárna? Máme zkušenosti, pojďe si dát relax se zajímavými informacemi.

Při nájezdu 70 tisíc kilometrů s plug-in hybridem už člověk něco zažije. A jaký byl začátek? Jelikož funglovka Audi Q7 E-tron přistála v autosalonu jediná v republice a touha vozit se v absolutním tichu byla po testovací jízdě neodolatelná, nešlo na startu dlouho přemýšlet nad nabíjením vozu, to auto prostě nemělo šanci dál čekat na jiného kupce. 

Zaparkováním v garáži a následným nabíjením ze zásuvky 230V se ukázalo, že 3f nabíjení bude sakra rychlejší a při spotřebě minimálně 16 kWh za den bude speciální tarif nezbytností. Jelikož jsme v síti ČEZ Distribuce, vypadala zajímá nabídka na speciální tarif, ale ukázalo se, že ceny jsou stejné jako u dvoutarifu s boilerem, navíc ještě je ale nutností další odběrné místo, což jsou další prvotní i pravidelné náklady úplně zbytečně. 

Tedy ok, původní jednosazba byla změna na dvoutarif a auto se levněji nabíjí v nízkém tarifu od 19 do 21 a od 00 do 06 hodin. Reálně silovka v NT je pár haléřů a ostatní poplatky za distribuci, OZE, operátora trhu atd. jsou běžné, tedy kolem 2,50 za kWh. Ceny bez DPH, jedná se o firemní vůz i odběrné místo, auto je výhradně používáno pro firemní účely. 

Na běžný nájezd kolem 35 km za den ovšem baterie s papírovým dojezdem 57 km málokdy stačí, u plug-in hybridu to není problém, E-tron má slušný diesel pod kapotou a třílitr umí pěkně hrát. Večer se znovu nabije a ráno se jede odznovu potichu

Jak to tak čtete, jistě už přemýšlíte, kde je ta sluneční elektrárna? Problém je v tom, že pokud ráno musíte mít auto nabité na odjezd a vracíte se pozdě odpoledne, kdy už ze Slunce moc nenabijete, museli byste mít bateriový systém

Zde přichází na řadu kalkulačka. Baterie 16 kWh, k tomu měnič, panely, konstrukce, prostě celá hybridní elektrárna, to je pořizovací cena řekněme v dnešních cenách kolem 700 tisíc Kč. Provoz s NT je kolem 45 Kč za den, tedy 16,5 tisíce za rok. FVE s baterií, která by se přes den nabíjela a v noci přelévala energii do auta, má v tomto případě návratnost 42 let. To se v žádném případě nevyplatí, baterie takovou životnost určitě mít nebude. I kdyby hybridní elektrárna stála 300 tisíc, tak stále je to moc dlouhá návratnost

Možná jen moc počítáme a málo si užíváme. Tak nepočítejte a plaťte jak mourovatí za věci, které bez rozmyslu nakoupíte.

Další foto:



Četli jste? Nová zelená úsporám je zajímavá

Zveřejněno: 2019-12-13 23:15:58

V reklamě toho jsou plné weby. Je to opravdu takové terno jak je inzerováno? Jaký je pohled majitele firmy, která má zkušenosti se slunečními elektrárnami, ale už není zatížena nutností lákat zákazníky, protože se rozhodla, že už další zakázky realizovat nebude?

Více zde.  
 

Jde spočítat nebo odhadnout jak velkou baterii?

Zveřejněno: 2020-06-15 04:55:05

Chystáte se koupit hybridní fotovoltaickou elektrárnu a chcete mít jistotu, že Vás nikdo "nenatáhne", tak se pídíte po informacích na internetu a některé věci se přesto nemůžete dovědět. Možná dnes napovíme či pomůžeme, alespoň se pokusíme. Vycházíme z reálných dat, tak to určitě nebude "out".

Více zde.  
 

Uvažuji o FVE. Jak začít?

Zveřejněno: 2020-03-23 08:12:15

V článku Jaký střídač pro novou sluneční elektrárnu jsme se otřeli o téma spotřeby odběrného místa ještě před instalací sluneční elektrárny a vlastně ještě dlouho před tím, než nějaký systém poptáte. Pojďme se na to podívat podrobněji.

Více zde.  
 
 

Novinky ve fotovoltaice



VR OZE systems s.r.o.
Tršice 54
783 57

Tel: 603 872 069
(pouze 08-15 hod v pracovní dny)
E-mail: ruzicka (zavináč) nemakej.cz


Uživatel:
E-MAIL

HESLO


Další informace:


Sledujte nás i na:

 




(c) nemakej.cz 2021