Zkušenosti s Plug-In Hybridem a souvislost s On-Grid FVE

Zveřejněno: 2020-04-06 05:15:22, počet zobrazení: 564, zdroj: www.nemakej.cz. Další novinky zde.

Na trh stále přichází nová auta na baterky. Ať už jsou to čistokrevné elektromobily nebo plug-in hybridy, jedno mají společné - potřebují nabíjet. Jak je to v reálu a jak se zapojí domácí sluneční elektrárna? Máme zkušenosti, pojďe si dát relax se zajímavými informacemi.

Při nájezdu 70 tisíc kilometrů s plug-in hybridem už člověk něco zažije. A jaký byl začátek? Jelikož funglovka Audi Q7 E-tron přistála v autosalonu jediná v republice a touha vozit se v absolutním tichu byla po testovací jízdě neodolatelná, nešlo na startu dlouho přemýšlet nad nabíjením vozu, to auto prostě nemělo šanci dál čekat na jiného kupce. 

Zaparkováním v garáži a následným nabíjením ze zásuvky 230V se ukázalo, že 3f nabíjení bude sakra rychlejší a při spotřebě minimálně 16 kWh za den bude speciální tarif nezbytností. Jelikož jsme v síti ČEZ Distribuce, vypadala zajímá nabídka na speciální tarif, ale ukázalo se, že ceny jsou stejné jako u dvoutarifu s boilerem, navíc ještě je ale nutností další odběrné místo, což jsou další prvotní i pravidelné náklady úplně zbytečně. 

Tedy ok, původní jednosazba byla změna na dvoutarif a auto se levněji nabíjí v nízkém tarifu od 19 do 21 a od 00 do 06 hodin. Reálně silovka v NT je pár haléřů a ostatní poplatky za distribuci, OZE, operátora trhu atd. jsou běžné, tedy kolem 2,50 za kWh. Ceny bez DPH, jedná se o firemní vůz i odběrné místo, auto je výhradně používáno pro firemní účely. 

Na běžný nájezd kolem 35 km za den ovšem baterie s papírovým dojezdem 57 km málokdy stačí, u plug-in hybridu to není problém, E-tron má slušný diesel pod kapotou a třílitr umí pěkně hrát. Večer se znovu nabije a ráno se jede odznovu potichu

Jak to tak čtete, jistě už přemýšlíte, kde je ta sluneční elektrárna? Problém je v tom, že pokud ráno musíte mít auto nabité na odjezd a vracíte se pozdě odpoledne, kdy už ze Slunce moc nenabijete, museli byste mít bateriový systém

Zde přichází na řadu kalkulačka. Baterie 16 kWh, k tomu měnič, panely, konstrukce, prostě celá hybridní elektrárna, to je pořizovací cena řekněme v dnešních cenách kolem 700 tisíc Kč. Provoz s NT je kolem 45 Kč za den, tedy 16,5 tisíce za rok. FVE s baterií, která by se přes den nabíjela a v noci přelévala energii do auta, má v tomto případě návratnost 42 let. To se v žádném případě nevyplatí, baterie takovou životnost určitě mít nebude. I kdyby hybridní elektrárna stála 300 tisíc, tak stále je to moc dlouhá návratnost

Možná jen moc počítáme a málo si užíváme. Tak nepočítejte a plaťte jak mourovatí za věci, které bez rozmyslu nakoupíte.

Další foto:



Četli jste? Hasiči a fotovoltaika není dobrá kombinace

Zveřejněno: 2020-09-21 06:31:11

Oheň je stejně jako voda dobrý sluha, ale zlý pán. Opéci si špekáčky nebo steak je fajn, ale když zahoří vaše obydlí, tak už je zle. A s fotovoltaikou na střeše to může být ještě daleko horší. Pojďme se podívat na některá důležitá fakta o tomto problému. Nechceme strašit, nikomu nic zlého nepřejeme, ale informace by měl mít každý majitel solární elektrárny.

Více zde.  
 

Fotovoltaika v lese nebo ve stínu

Zveřejněno: 2019-11-18 11:11:37

Jdu vám takhle po lese a najednou na mne vykouknou panely. Nevěřím svým očím, musím blíž, je to zajímavé, to jsem ještě nikdy neviděl.

Více zde.  
 

Akumulace do baterií a přebytků do vody

Zveřejněno: 2020-09-14 08:23:57

Odborník je v ČR každý, ale setkáváme se s případy, že i experti na fotovoltaiku si nevědí rady jak naložit s přebytky energie, jak správně zapojit Wattrouter. Pojďme si probrat správné zapojení.

Více zde.  
 
 

Novinky ve fotovoltaice



VR OZE systems s.r.o.
Tršice 54
783 57

Tel: 603 872 069
(pouze 08-15 hod v pracovní dny)
E-mail: ruzicka (zavináč) nemakej.cz


Uživatel:
E-MAIL

HESLO


Další informace:


Sledujte nás i na:

 




(c) nemakej.cz 2020