Zveřejněno: 2010-09-15 18:49:08, počet zobrazení: 3424, zdroj: http://www.novinky.cz/domaci/211519-vlada-chce-dal-podporovat-jen-solarni-panely-na-strechach.html. Další novinky zde.
Kabinet premiéra Petra Nečase ve středu schválil novelu zákona o podpoře výroby elektřiny z obnovitelných zdrojů, který ukončí nynější podporu solárních elektráren vystavěných na volných plochách. Do budoucna by měly být podporovány pouze panely umístěné na střechách budov a podobných místech.
Kabinet premiéra Petra Nečase ve středu schválil novelu zákona o podpoře výroby elektřiny z obnovitelných zdrojů, který ukončí nynější podporu solárních elektráren vystavěných na volných plochách. Do budoucna by měly být podporovány pouze panely umístěné na střechách budov a podobných místech.
Kabinet se novelou zákona rozhodl řešit nynější situaci, kdy je otevírána řada projektů solárních elektráren, které zabírají zemědělskou půdu.
Podle premiéra Petra Nečase chce vláda novelu zákona prosadit ve zrychleném řízení. "Je to teprve první krok. Chceme přijít s dalšími opatřeními, které budou mít příznivý vliv na vývoj cen elektřiny," řekl Nečas.
Novela se týká solárních zdrojů připojených do sítě od příštího roku. Úprava má zmírnit zdražování elektřiny pro spotřebitele kvůli podpoře solárních zdrojů.
Právě zvýhodnění energie z obnovitelných zdrojů vedlo k masovému nárůstu otevírání solárních parků. Mnozí podnikatelé se nyní snaží zapojit své zdroje ještě v tomto roce, aby mohli vydělat na výhodně nastavených podmínkách.
Straší se v televizi, rádiu i na internetu. Stejně jako s elektro auty je to téma k zamyšlení, není všechno zlato, co se třpytí a současně každá mince má rub a líc. Statistika nuda je, ale bez ní správný pohled prostě neuděláme.
Pojďme se podívat na přístroj pro přesměrování přebytků ze solární elektrárny do boileru, akumulační nádrže nebo třeba pro provoz čerpadla. Návratnost investice se dokonce někdy nedá počítat ani na roky, mohou to být i měsíce.
Vychloubat se nejvýkonnějšími slunečními panely, to umí každý. Jak to ale je ve skutečnosti? Co když reklama neuvádí relevantní data? A jak si můžu poradit vlastními silami (kalkulačkou)?