Cena OTE: 1.79Kč/kWhReálná data z FVE online ▶
Zákaznická linka: 588 288 354/ pracovní dny v čase 9:00 - 16:00, pro poptávky prosím využijte výhradně našeho formuláře. Děkujeme.

Kdy doma nabíjet elektromobil pomocí HFVE?

Zveřejněno: 2021-08-23 09:14:45, počet zobrazení: 8749, zdroj: www.nemakej.cz. Další novinky zde.

Byť se žádná podpora domácností na pořízení elektromobilů nebo alespoň plug-in hybridů nechystá, jedno malé plus v pokračování programu Nová zelená úsporám najdeme. A jak pak nabíjet? V době nočního proudu nebo to jde i levněji?

Jedno malé plus v pokračování NZÚ je v podobě dotace až 30 000 Kč na pořízení domácí nabíjecí stanice (wallboxu) + 10 000 Kč bonus při současném čerpání podpory na on-grid nebo hybridní FVE. Při maximální částce 200 tisíc na fotovoltaickou elektrárnu se dostáváme až na pěkných 240 tisíc, to je zajímavé, ale nepůjde to vždy :)

Nabíjení doma

Varianta zdarma neexistuje. Nabíjení z distribuční soustavy je zpoplatněno vždy a všude. Cena za jakýkoli odběr, tedy i nabíjení elektro vozu, se skládá z ceny za silovou energii, její přenos sítí a poplatky dané ERU. Ať máte tarif sebelepší, energii platit budete a vzhledem k růstu silovky na burze, to bude stále více i v době nízkého tarifu.

Mám nebo zvažuji FVE

Také to není zadarmo :) FVE se přece musí pořídit... Z dlouhodobého hlediska je to ale logický a především ekonomicky výhodný krok, proto zřejmě i ta podpora wallboxů. Energii, kterou si sami spotřebujeme v době výroby, v horším případě z bateriového uložiště, neprochází distribuční sítí a tedy žádné další poplatky nejsou, tedy v čase je energie levnější a levnější.

Praktické řešení s Wattrouterem

Máme prakticky vyzkoušeno - mrkněte na obrázek u článku - plug-in hybrid s Aku 17 kWh, nabíječka 7 kW, automat zapíná po připojení nabíjení s 50% výkonu, tedy 3,5 kW. Běžně se nabíjí 4 hodiny do plna. HFVE 6 kWp - půlka na jih a zbytek východ, baterie 12,6 kWh.

Stejně jako u většiny zákazníků je akumulátor během dopoledne nabitý a nastávají přetoky, toho si všimne správně nastavený Wattrouter a sepne stykač zásuvky pro připojení auta. Jakmile je s autem zaparkováno, nabíjí se. Když nestačí energie z panelů, baterie pomůže. Po nabití vozu se znovu dobíjí akumulátor. Má to pár omezení, ale dá se to zvládnout.

Noční proud a HFVE

Z logiky věci a hlavně předchozích odstavců plyne důležitý poznatek - noční proud je u hybridní FVE převážně v letním období nadbytečný přepych a nabíjení elektro auta je pak výhodnější v době maximálního slunečního svitu. Někdy se ale nabíjení přes noc člověk nevyhne, zimní plýskanice dají i procesu výroby vlastní energie zabrat. Z toho důvodu je pak noční proud nutným zlem. Zde pomáhá jediné, čím více panelů na střeše, tím méně nutného zla.



Zajišťujeme kompletní práce od projektu, vyřízení dotace, až po samotnou realizaci.
Pokud máte zájem o nabídku stavby fotovoltaické elektrárny od nás, zadejte online poptávku zde:
ONLINE POPTÁVKA »

Další články na téma fotovoltaiky:

Ušetřete až 36841 Kč díky solární elektrárně

Zveřejněno: 2021-04-12 08:11:02

Cože, kolik? A to jako fakt? A jak to ví ten inzerent tak přesně a proč se ta čísla od každého liší? To je spousta otázek ale odpověď ani jedna. Je to jen lákadlo, aby se klikalo na reklamu. Pojďme se ale na reálnou úsporu podívat prakticky.

Více zde »  
 

Wattrouter nebo Dry contact?

Zveřejněno: 2022-08-28 20:17:54

Ohřev vody představuje v nákladech domácnosti vcelku významnou energetickou položku. Fotovoltaická elektrárna po většinu roku může TUV nahřívat zdarma. O Wattrouteru se hodně píše, ale co je, sakra, ten Dry Contact?

Více zde »  
 

Strašák jménem Česká energetická inspekce. Máme se ho bát?

Zveřejněno: 2020-07-17 20:09:22

Kontrola z jakéhokoliv úřadu bývá vždy nepříjemná, už jen z toho důvodu, že vyžaduje spoustu dokumentů a také ráda mívá otázky, jejichž odpověď nám může někdy dát zabrat, už jen proto, že si něco nepamatujeme. Na co se připravit?

Více zde »  
 
 




VR OZE systems s.r.o.
Tršice 54
783 57



Další informace:


Sledujte nás i na:

 


(c) nemakej.cz 2024


Cenová kalkulace ZDARMA »